Work the shot

(null)

Jag har tänkt att jag ska försöka lägga ut lite mer bilder i ett "fotografiskt syfte". Det lät ju jättetråkigt när jag formulerade det sådär, men jag fick läsa en kurs på nätet i tvåan på gymnasiet sär vi skulle "work the shot" och det berättade jag om då vi gjorde det. Borde finnas i arkivet i mars 2016.

I alla fall tänkte jag försöka hitta motiv i vardagen, om det är mönster, färger, ett speciellt ljus, skuggor, människor, selfies, eller vad än jag känner kreativitet för just då, det kommer jag fota och lägga upp och berätta lite kort om. Då har jag dels lite roligare saker att berätta om och blir dels lite mer kreativ själv! Det låter som en bra plan va!

Så jag kan ju börja med att berätta lite om bilden ovan. 
Bilden är tagen i Thailand när jag och Ellinor var på den absolut bästa utflykten! Jag ville göra en tavla därifrån som behöll känslan jag hade när vi satt där på bambuflotten på väg till elefanter vi skulle få bada med. Naturen, värmen, lyckan, lugnet, allt det ville jag få med. Så färgerna och flotten får representera mycket av det, samt hur jag lagt mina ben på flotten. Detta tillsammans skapade ett snyggt mönster. Så jag tycker det blev en bra bild!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback