The wind was blowing in my hair..

Gick ut i skogen och fotade lite idag. Kommer fler bilder om någon dag!!

Bäst på tältning! ;-)

När jag och syrran tältar gör vi det med stil! Vi har el så vi kan ha både lampa, ladda mobiler och padda, sedan har vi såklart också högtalare så vi kan spela musik! Och även wi-fi så att vi kan surfa! Nu sitter vi här i tältet och inser att det här med campingliv är ju rätt kul! ;-)

Fixat inför skolstart...

Då har vi varit i Sthlm och fixat till rummet jag ska bo i till hösten. Så nu har jag ett nymålat rum, accesskort för tunnelbanan och provat åka till och från skolan jag ska gå i. Lite pirrigt att det bara är tre veckor kvar nu! Men det ska nog gå :-)

Storstaden

Var i Stockholm förra veckan! Hade några härliga dagar och till och med mormor och morfar orkade hänga på! :-)

Fin stund och fina bilder :-)

Här är de sista bilderna från när vi var ut i skogen. Vi hade det så himla mysigt och som sagt, många fina bilder blev det! :-)

Får som glor och så var det vi ;-)

När vi var ute på fotopromenad fotade vi både oss själva och fåren som var där och glodde på oss ;-)

En härlig fotopromenad med de bästa!

Tog en härlig fotopromenad i skogen med min pappa och syrra för någon vecka sedan. Det blev flera jättefina bilder! Kommer fler om någon dag!

Små detaljer som liksom "poppar" fram.

Lite kul när man ser oväntade saker i sina bilder. Man ser en hel del nytt när man redigerar bilder, som t.ex. här där det står ett par träskor på kajen :-)

Något nytt i Photoshop! :-)

När jag satt och redigerade bilderna från semestern var det många bilder med en gul ton i, då jag fotade mycket i motljus. Så jag satt och testade mig fram i PS hur jag skulle kunna åtgärda det och så provar jag funktionen "filter". Hur bra blev det inte då?! Från att ha varit gul som i bilden högst upp blev det mer riktiga färger i bilden under! Att jag inte testat det innan då! :-)

Det sista från semestern!

Här kommer de sista bilderna från semestern! Tror jag iallafall ;-) Kanske kommer upp någon mer efter hand... Bilderna är tagna från färjan mellan Tyskland och Danmark.

Både båtar och blommor.

Här kommer fler bilder från Neustadt in Holstein... ;-)

Som ni ser var det inte bara båtar där heller, fanns även mycket fina trädgårdar! Min morfar skulle ha stormtrivts där då han gillar både båtar och trädgård. Vi kan säga att dessa bilder är till dig morfar! ♥

Härliga sommarkvällar :-)

Myskväll med världens bästa syster! <3

Både alperna och en båtstad...

Här har vi bilderna på Alperna. Det var så coolt att det ser ut som att det ryker från bergen!

Efter några dagar kom vi till en riktig båtstad - Neustadt in Holstein. Så med det perfekta ljuset och vatten som jag bara älskar att fota blev det några bilder... ;-)

En dag i paradiset...

Då har vi bilderna från stranden.. Längtar tillbaka kan man säga...

Sedan när vi hade varit på stranden hela dagen och skulle ta siesta satt jag på balkongen och njöt med bra musik i lurarna. Ljuset på ftermiddagarna var så fantastiskt, så var bara tvungen att fota lite då ;-)

En solnedgång och en strandpromenad...

Här har vi två bilder från stad nr 2 under semestern - Vöhringen, också det en mycket trevlig och mysig liten stad.

Sedan kom vi fram till Italien och första kvällen tog jag några bilder på vattnet och bryggorna.

Bilder från semestern!

Då kommer bilderna från semestern! Det är en hel del, så det blir nog några inlägg... ;-)

Här är bilderna från första stället som var Helmstedt! Som jag skrev förut, det var en mycket mysig stad med många fina byggnader. Sedan älskar jag detaljerna som fanns i rummet som t.ex. ramen som satt på en av väggarna.

Skön dag idag

Njuter av en härlig sommardag på altanen ikväll. Har målat tavlor, sprungit en rejäl vända, lekt lite på gården och nu myser jag på altanen. Ska försöka lägga in bilder från semestern imorgon! Har en del om vi säger så ;-)

Solnedgång längs vägen.

11 juli
Dagens äventyr började på hotellrummet. Då hotellet inte serverade frukost gick pappa och köpte frukost som vi sedan åt i sängarna. Frukost på sängen satt inte helt fel ;-) Efter det åkte vi och handlade lite annat, sedan var det färjan till Danmark som gällde! Efter det åkte vi till färjan mellan Danmark och Sverige, åkte över till Sverige och sedan var det lunchdags. Klockan var nu vid tre och vi befann oss i Helsingborg. Skulle vi orka åka hela vägen hem, vilket skulle innebära att vi kom hem runt elva-halv tolv?
Vi orkade. Hem kom vi och en vacker solnedgång hade vi fått se.

Hemfärd...

9 juli
Då var det dags för hemfärd. Vi hade tur med vädret i Italien! Det som såg ut att bli så dåligt, blev väldigt bra med sol varje dag, förutom just nu när vi skulle åka hem.

Åkte alltså genom alperna igen och hamnade i Allersberg för att övernatta. När vi hade checkat in och burit in väskorna stack jag ut och sprang en sväng, lite stolt över mig själv att jag inte blev helt vilse. Tappade bort mig några gånger, men kartor på telefonen hjälpte mig att hitta tillbaka till rätt väg igen, allt som allt blev rundan 3km. Dock var det lite kallt, ca 13 grader och mulet, men det var kul att få se en del av Allersberg! Tyska städer är ofta så fina!

6-8 juli

Alla dagar i Italien var ungefär likadana. Det var frukost, bad, mellis, siesta och middag, sedan var det mys på balkongen innan det var läggdags. Men sista dagen var lite annorlunda. Det var mulet på förmiddagen, så vi bestämde att gå en sväng. Vi gick en promenad på 7km, tog några vattenpauser och satte oss i gräset under några träd och vilade en stund. Och gick sedan tillbaka. Under tiden hann solen titta fram och molnen försvann, så vi gick till stranden igen på eftermiddagen. Det var kul att få se fler delar av samhället än bara vägen till och från havet, sedan var det också skönt att få röra lite på sig.

Efter badet gjorde jag som alla andra dagar, satte mig på balkongen, lyssnade på musik och läste lite, så himla skönt!

På plats i Italien

5 juli
Idag vaknade jag upp på samma hotell som vi var på för både ett och två år sedan. Hotellägaren skrattade när han fick se oss och sa att han hade väntat på sina svenska vänner. Lite kul faktiskt ;-) Så vi vaknade och åt frukost, sen bar det av till stranden och där stannade vi en stund, för bra väder fick vi ju! Åtminstone den här dagen!
Någon gång på eftermiddagen kände vi att det var dags och gå till hotellet och ta en siesta, så mamma och syrran gick till hotellet och jag och pappa gick för att handla mellanmål. Men det var ju inte bara vi som tänkte ta siesta... Varenda butik slog ju igen, vilket de gör en stund på eftermiddagen här, så det var inte direkt enkelt att hitta något ställe att handla på. Efter mycket letande hittade vi iallafall en affär som hade öppet. Vi handlade, gick till hotellet, duschade, och sen blev det mellis och siesta.

Bland berg och dalar...

4 juli
Då vaknade jag vid åtta i morse efter att ca 100 alarm gått igång, då jag är lite smått svårväckt ;-) Det var frukost och sedan åkte vi efter en stund.  Efter att ha åkt genom Tyskland som är ganska platt och tråkigt åker vi genom Österrike och sedan kom vi till Italien! Vägen genom alperna är faktiskt väldigt fin!

Än så länge ser vädret inte så jättebra ut i Jesolo där vi tänkte bada... Man kan ju hoppas att det blir bra väder...

Från hotellfönstret i Vöhring

3 juli
Idag har jag varit ganska trött... Läste ut en bok igår kväll och sedan steg jag upp ganska tidigt. Så förmiddagen spenderades lutandes mot kudden och musik i lurarna. Blev en promenad på kvällen och tog några kort (visar alla bilder från resan senare! Har ingen dator med mig och vi är inte hemma än, så bilder kommer, men just nu får ni nöja er med bilder jag tagit med mobilen...).

Den ena bilden är från när vi stannade vid sidan av vägen och kollade på kartor och andra är från hotellfönstret i Vöhring.

Dag två på resan!

2 juli
Nästa morgon är man ganska trött. Har får halvbra sömn och somnade sent. Så det är jobbigt att vakna... Men jag drar mig ur sängen och vi går och äter frukost. Det blir en okej frukost med macka, te och några pannkakor till "efterrätt". Vi går tillbaka till rummet och letar resor igen. Det finns fortfarande till Kroatien, men det känns sådär... Kanske någon resa till Spanien eller Venedig, men vadå, bila är ju kul! Vi har gjort det fyra ggr innan, men man får se så mycket om man bilar! Dessutom blev det nästan billigare att bila till Venedig än att flyga, så varför inte? Efter ett tag sitter vi i bilen påväg mot Danmark och sedan Tyskland! Det riktiga målet är inte helt bestämt än, men någon stad i Italien lär det väl bli! Vi har bilat fyra ggr och alla ggr badat i Italien, det är ju det bästa landet (enligt oss iaf)!

När vi kommer in i Tyskland efter färjan mellan Danmark och Tyskland är klockan vid två och vi måste äta något. Vi letar reda på en Lidl där vi ska handla för att göra egen lunch. Väl i kassan och vi ska betala går det inte... Kortet funkar inte, de tar inte VISA och det är det enda kortet vi har! Vi har lite kontanter med oss från någon annan resa, men antagligen inte så det räcker. Efter att ha plockat upp kontanterna ur väskan får vi faktiskt ihop så det räcker! Vi betalar och går till bilen för att äta. Det blev macka, yoghurt, skinka, ost och tomat. Sedan hittade jag en Festis från dagen innan som jag drack.
Efter det snurrade vi runt på Autobahn en stund då gpsen och den verkliga vägen inte stämde överens med alla vägarbeten. Efter ett tag gick det bättre och vi rullade till  Helmstedt där vi sov på världens sötaste hotell och staden var så himla fin! Liknade Prag lite grann men var ändå en typiskt tysk stad. Gulliga små hus och vackra gator.

Då var det dags att resa lite igen då! :-D

1 juli
Då var det en vecka sedan vi tog bilen ut på äventyr! Målet för dagen var Malmö och sedan visste vi inget mer. Kanske det skulle bli en sista-minuten resa någonstans från Köpenhamn, kanske skulle det bli bilning genom Europa till något bra badställe. Klockan var vid åtta när vi kom fram till hotellet vi hade bokat, då checkade vi in och åt sedan middag på hotellets restaurang. Efter det gick vi till rummet och började leta restresor från Köpenhamn flygplats. När klockan var vid halv tolv hittade vi en resa till Kroatien. Planet gick vid 06:05, då skulle vi vara tvungna att åka från Malmö vid 4 och vakna vid 3, vilket bara skulle bli ca 3 timmars sömn plus att vi skulle behöva packa om lite grejer... Vi letar vidare, på andra telefoner och har bokningen till Kroatien klar, det enda som är kvar är att trycka på bekräfta. Efter lite snack hit och dit trycker vi på bekräfta. Vilket äventyr detta skulle kunna bli, men magkänslan säger att resan vi håller på att boka till Kroatien nästa morgon inte är helt rätt. Ingen av oss har tidigare varit där och vi kan inget om landet eller staden vi skulle hamna i. Vi skulle även hamna en bit ifrån andra städer, så om vi inte trivs är det inte det lättaste att ta sig därifrån.
När vi väl tryckt på bekräfta har tiden gått ut, vi tog för lång tid på oss att boka, så ska vi göra det måste vi börja om från början...
Efter fler överläggande och letande efter hotell bestämmer vi att vi struntar i det, vi kollar imorgon istället efter restresor, kanske finns någon annan billig och bra resa då.
Chansen att kunna somna i någorlunda tid är nu som bortblåst. Klockan är vid ett och hela familjen är ganska stressade, uppspelta, nervösa och förväntansfulla. Det tar ett tag att somna, men en efter en somnar vi till slut. Men resan fortsätter nästa dag!

Det kan gå vilt till med musik ;-)

Med musik kan vad som helst hända när jag tar självporträtt ;-) Nu sist blev det headbanging och annan rolig dans. Ett som är säkert är iallafall att man får roliga miner, håret blev ju snyggt iallafall ;-)

En ros och ett glas

Här har vi sista bilderna från bröllopsfotograferingen. Efter en hel dag som både assistent och "second shooter" hade jag burit massa saker fram och tillbaka och sprungit hit och dit tog jag mig en välbehövlig paus och gick ut från ladan där middagen serverades. Då hittade jag brudgummens ros han hade haft på kavajen liggandes på ett bord. Där låg även ett omkullvält champagneglas som rosen speglades i. Blev fina bilder tycker jag!

Återigen krävdes en stor bländare och högt iso, för nu var det middag!

Så var det äntligen dags för middagen. I en lada vid Gammelgården i Hedemora dukades det upp långbord och buffé. Det var inte heller bara jag som ville fota, så jag passade på att ta en bild på någon som tar en bild ;-)

Ljus och en spegel...

Några bilder från när jag tog självporträtt. Lekte lite med ljus och en spegel :-)

Minglet efter vigseln

Först ett nervöst brudpar som ska fixa allt in i minsta detalj innan vigseln och senare ett avslappnat och lyckligt par som ska fotas med familj och vänner. Världens sötaste "brudnäbb" hade de ju också.

Ljuset, spetsen och färgerna... Jag älskar det!

Det var såå vackert ljus i teaterladan i Hedemora där brudparet gifte sig. Med stor bländare och högt iso gick det faktiskt att ta några bilder :-) Älskar bilderna på brudens fötter, ljuset, spetsen och färgerna...