We sing. We dance. We steal things.

(null)
Bild tagen av Ellinor Lindström, redigerad av mig


Att ha längre resväg till skola eller jobb är skönt. Då hinner man vakna till lite och får lite extra tid att mysa på tåget/bussen innan det är dags att kickstarta dagen. När jag gick i skolan kunde man fortsätta vara mosig och ta det lugnt. Speciellt på Xenter-dagarna. Då kunde man mysa ner sig i en filt och lyssna på musik samtidigt som man arbetade vid datorn. Nu kan jag inte direkt göra det.. Det är lite mer fysiskt arbete på BK, även om det inte är ett fysiskt ansträngande jobb..
Men om det finns något som kan få ner mig på jorden i morgonstressen, något som kan få mig lugn och avslappnad oavsett vad som händer runtomkring mig, så är det Jason Mraz album "We sing. We dance. We steal things."

Jag ska inte sticka under stol med att jag saknar skolan och det mer chilla livet, men jag gör mitt bästa och ska försöka lära mig att älska dessa dagar också. Dessa vuxna dagar med ett numera heltidsjobb, matlagning, diskning, städning, och flera försök till att hålla ordning och reda både på mig själv och mina grejer... Önska mig lycka till! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback