Plötsligt händer det!!

(null)

1 januari sa jag till Erik att jag ska försöka sluta äta så mycket socker. Till att börja med ska jag skippa allt fika och godis om det inte är någon som bjuder. Innan har jag verkligen varit en gottegris! Men nu ska jag försöka bli ett nyttigare jag. Saknar verkligen den jag var för ca 4 år sedan! Hatar att se syrran i samma form jag var då... och lika nyttig är hon också.. Men nu känner jag inget "tvång" och ingen hets i att äta bättre, känns som att kroppen valde det själv och därför har väl den här veckan gått så bra som den ändå gjort! Visserligen fuskade jag lite i fredags när vi var på middag och fick kladdkaka och i lördags åt jag lite mörk choklad, samt drack lite alkohol i helgen som jag inte skulle ha behövt. Det var bara mysigt och trevligt..
Nu börjar jag istället komma på att mellanmål inte är så dumt igen! Förr var jag en hejare på att komma på roliga och nyttiga mellanmål, finns nog många om man går tillbaka till början av 2014 här i arkivet.. Men under mina Stockholms år hittills har det blivet mer onyttiga bullar, mindre nyttiga bär och nötter... Men jag tror jag kan ändra det nu! Samt att jag faktiskt tog mig ut på en joggingtur idag! 3km senare och jag känner mig piggare i skallen än innan! Hoppas på mer sånt här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback