Ljusare tider

(null)

Jag hoppas verkligen inte att det här är inbillning, för det känns som att det var liiiiite ljusare ute nu när jag slutade än kring jul. Då var det verkligen kolsvart, men lite ljusare himmel tror jag gömmer sig i horisonten idag! Längtar såå mycket till ljuset kommer tillbaka! Då kanske man överlever dessa långa dagar. Hoppas det känns bättre när lönen kommer också! ;)

När dagarna blir längre brukar även kreativiteten öka och då kanske jag kan få testa min julklapp jag köpte till mig själv! Det var ingen billig grej kan jag säga.. utan det var en KAMERA! Så efter att ha lagt pengarna på både en utomlandsresa och en kamera + objektiv under bara november månad, samt att ha fått nytt jobb = sämre lön än under sommaren/hösten, så gör det lite ont i plånboken.. Men ljuset och bättre arbetstider och höjd lön borde göra susen :)

Var ju nämligen brevbärare under sommaren och det tjänade jag ganska bra på! Sen jobbade jag som skolfotograf och det skadade heller inte! Få mitt företag inhyrt var roligt och jag fick möjlighet att köpa kameran! Så när skolfotosäsongen var slut började jag på Burger King! Där stod jag i kassan! En tjänst på 20 timmar i veckan. Det utvecklades till 25 timmar i veckan och nu har jag på mindre än 3 månader blivit arbetsledare och jobbar heltid med bättre lön. Så jag ska inte klaga :)

Med allt det sagt och gjort samt att vi går mot ljusare tider, tänker jag inte klaga mer! Är ändå ganska nöjd med tillvaron!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback