Glasögon

 

Yes som rubriken lyder och bilden visar har jag gått och blivit en glasögonorm ;) Det är dock ett bra tag sedan jag fick dem..


Jag skrev ju för ett bra tag sedan om att jag hade huvudvärk och Erik masserade mina tinningar. Asså jag hade sjukt ont i huvet och det enda som hjälpte var att blunda.. Jag kände även att det var svårt att se vad det stod på skyltar och så när jag körde bil och innan jag fick börja övningsköra går man ju på en synundersökning och då sa de att det var på gränsen att jag skulle behöva glasögon, men det var inte panik så länge jag inte hade problem med synen.. Så nu var det alltså dags! Jag hade så ont i huvudet på kvällarna och särskilt efter dagar då vi bara haft foto och suttit vid datorn hela dagen. Jag tog därför tag i saken och bokade en synundersökning! Väl där frågade jag optikern om det bara var jag som var dum i huvet eller om jag faktiskt såg dåligt och hon skrattade och sa att jag skulle behöva ha glasögon hela tiden! Jag som hade förberett mig på att det bara gällde läsglasögon och glasögon när jag kör bil, fick tänka om och ställa in mig på att börja leva med glasögonen.

Jag kan säga att det var ganska dumt av mig att gå till optikern själv och då inte ha någon hjälp med att hitta snygga bågar.. Men efter MYCKET om och men och en hel del face-time med mamma hittade jag några bågar jag gillade!

Nu mår jag mycket bättre och har aldrig ont i huvudet längre! Men om ni undrar hur det får annars med livet som glasögonorm.. ja, jag tycker det är lite obehagligt att ha de på mig när jag äter och någon morgon har jag glömt dem hemma så jag fått springa hem igen och hämta dem! Jag undrar bara varför jag inte gick till optikern tidigare... Nu är det gjort iallafall och jag är jättenöjd :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback