Min och Ellinors Roadtrip! (del 1)

Ja, jag tänkte berätta om när jag och Ellinor var på road trip till Skåne! Men först - hur jag tog mig till Sockholm.
Allt började hemma hos mig i Dalarna, jag skulle för första gången ta bilen själv från Falun till Stockholm och jag var ganska nervös. Men det gick bra! Jag hade världens bästa syster med mig i bilen så jag kände mig lugn. När vi hade åkt ca en timme svänger vi av för att handla lite att äta i bilen. När vi väl har handlat och ska åka igen börjar en lampa på instrumentbrädan lysa, det är en dörr som är öppen... Jag tar ett varv runt bilen och stänger alla dörrar, men lampan förtsätter varna för att en dörr ska vara öppen... Efter att jag stängt alla dörrar ett antal gånger ringer pappa. Han undrade bara hur det gick för oss och det var ju tajming, det gick ju inte så bra... Så det slutar med att vi får åka tillbaka en bit för att möta pappa, då han ska hjälpa oss att få av innebelysningen i bilen. För den lyser ju om en dörr är öppen och vi vill ju inte att batteriet ska ladda ur... Det slutar med att pappa får dra ur alla glödlampor i bilen, så nu fick vi en mörk bil. Men det funkade ju ändå! Så vi kör vidare! 
 
En timme senare var vi kissnödiga och skulle in på en restaurang för att gå på toa. Men när jag skulle låsa bilen gick det inte - för en dörr "var ju öppen"... Suck.. Nu har vi en bil som inte går att låsa heller... Ja, ja, vad ska vi göra nu då? Vi fortsätter, för vad ska vi göra? Vi kommer hem till mig i Stockholm, parkerar bilen och där får den stå några dagar tills det var dags att åka iväg med Ellinor!

Kommentarer
Anonym säger:

Hahahahaha!!!!!! Ser fram emot fortsättningen!

2016-09-02 | 19:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback