Självporträtt utan att själv vara med på bild???



Det snöar på här i Sthlm men tack och lov fungerar tågtrafiken någorlunda bra än så länge! Igår snöade det på ganska bra under förmiddagen och då tyckte vår fotolärare att vi absolut skulle gå ut och fota... Kallt värre, men det gick bra! Vi skulle fota den bra och den dåliga sidan med vintern. Hade lite svårt att komma på bra saker med vintern :-P Men nästa veckas uppgift kommer bli ännu svårare. Då ska vi 1- ta ett självporträtt där vi själva inte får vara med på bilden utan vi ska uttrycka oss själva genom våra egenskaper genom saker vi fotar. Sedan ska vi 2- göra ett likadant porträtt men på någon annan i klassen och vi får inte välja vem utan det lottar vi, när bilderna sedan är klara ska klassen få gissa vem vi porträtterat... Tänk om man får någon man inte kan något om som man inte känner så bra... Äh, det löser sig. Men det gäller att tänka snabbt för vi får veta vem vi ska fota samma dag. Vi kan ju iallafall planera vad vi vill ta med oss för självporträttet. Fast det ska nog gå bra ändå!

Det var så himla skönt igår, träffade Erik en stund på hemvägen då vi tog pendeln ihop. Sedan gick jag hem och käkade och efter det stack jag ut och sprang. Kanske inte den bästa ordningen, men jag var så hungrig att jag var tvungen att käka först... Efter det körde jag på med styrketräning! Har inte tränat ordentligt sedan slutet av december så det var på tiden nu! Efteråt var jag så slut i kroppen att alla muskler bara skakade och jag var helt utmattad. Den känslan har jag längtat efter! Så träningsvärken är ganska påtaglig idag ;-) Vi har styrkeperiod på idrotten idag och jag hade hoppats på att få svettas lite idag med, men självklart ska vi ha teori... Får träna imorgon istället!

I eftermiddag blir det häng med Erik! Det blir alltså en bra dag idag :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback