En bild från början till slut






Ja ett fotografi kan gå från att vara något ganska tråkigt till att bli något mer intressant. Här visar jag hur jag jobbat med att få den färdiga bilden mer spännande och mer åt det håll jag från början ville ha. 
Första bilden är som den var när jag tog den på plats. Uppgiften vi fick var att ta en bild inspirerad av Denise Grünstein. Så jag tog en sån bild, men var inte riktigt nöjd där, så jag gjorde den svartvit med träden i bakgrunden i färg för att få en annan känsla i bilden. Slutligen la jag samma bild, fast en mer genomskinlig version uppochner på bilden och redigerade färgerna och ljuset lite. Då fick jag bilden jag ville ha.
Dessutom är allt gjort i mobilen, både tagen med mobilkameran och redigerad i telefonen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback