Rulltrappan - en motionsbov! ;-)




Har funderat en del på en grej när jag är här i Sthlm. När man går i skolan och jobbar är det inte alltid man hinner med träning, slutar man tidigt är det inga problem, men har man långa dagar är det svårare att hinna med träningen. Just därför har jag börjat fundera mycket på vardagsmotion. Det blir eller kan iallafall bli en naturlig del i vardagen.  Jag kan ta vara på tiden till och från skolan. Jag går mellan Mariatorget och Södrastation varje dag och på måndagar och tisdagar står och går jag ganska mycket i skolan. Då känner jag också att för att jag ska klara av det behöver jag bra skor, det funkar inte att ha platta sneakers när man ska gå mycket. Hemma fungerade det, för då gick jag inte lika mycket som jag gör nu, konstigt nog. Jag hade nära till skolan och det var en liten skola, så jag klarade mig med platta skor under dagarna. Som idag får jag ont i fötterna av mina platta skor och måste köpa nya bättre skor. 
Sedan har jag upptäckt att det alla säger "ta trappen istället för hissen" är något man verkligen ska tänka på. Varför stå still i en hiss eller rulltrappa när det finns en vanlig trapp bredvid? Det går lika snabbt att gå som att stå i rulltrappan och dessutom får man lite träning av att välja trappen. Det är vad jag har tänkt på, att utnyttja alla möjligheter till att röra på mig lite extra.

Sedan kan man ju alltid stiga av tåget någon station innan man egentligen ska av och gå sista biten, men än så länge har jag inte lärt mig Sthlm så bra att jag kan höra det, eller är kanske för lat.. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback