Den både roligaste och konstigaste dagen på länge...

 
Asså vilken dag jag haft idag... Helt mysko... Vi tar den från början.
 
Jag står i badrummet och ska göra mig klar för skolan, har då en mening på huvet "...telefonnummer, gärna både fast och mobilt". Varför har jag den meningen på huvet? Jag kommer på att det stod i instruktionerna till brevet till gymnasiet att jag skulle skriva mitt telefonnummer. Springer och kollar, ja det står så där, det står även att personnumret skulle vara med. Allt detta står till och med som en egen punkt på uppgiftspapperet "Glöm inte att skriva dit namn, adress, personnummer och telefonnummer!" och vad var det jag gjorde? Glömde det såklart...
Jag börjar då dagen med lite smått panik, försöker prata med syon på skolan så fort jag kan för att fråga vad jag ska göra. Vi bestämmer att jag ringer till gymnasiet imorgon för att meddela dem om "felet".Någon timme går och jag kan inget annat göra än att skratta. Är helt genomförkyld, fast på bättringsvägen och är på sånt skratthumör! Känns som pms fast bak och fram ;-)
Senare under dagen kommer idrottsläraren in i klassrummet och frågar om jag kommer till sista lektionen? "Va?" ger jag henne till svar. Jo, jag skulle ju ha dans med sjuorna på deras idrottslektion idag.. Jag som trodde det var nästa vecka... Aja, vi bestämmer att vi tar det en annan dag och så ska jag ha en annan sjua i dans imorgon första lektionen...
Efter detta ringer min mobil och jag blir helt chockad, för den ringer typ ALDRIG! Just då kan jag inte svara, så jag får ett sms om att skolan jag ska ringa till imorgon vill ha tag på mig... Hur har de mitt nummer? Jag glömde ju skriva det i brevet! Jag ringer upp dem efter en stund och kvinnan i andra änden undrar då om min ansökan till gymnasiet blivit fel, för jag vill väl gå foto inriktning och inte musik, för jag har ju skickat arbetsprover med foton. Vadå musik tänker jag? Jag har sökt foto! "Då måste det ha blivit ett fel, men det går att ordna!" säger hon till mig i telefonen. Okej, tänker jag och passar på att säga att "jag hade glömt att skriva tel och personnummer på mitt brev till skolan, men nu har de ju det så då är allt okej va?" "Absolut!" svarar hon och vipps blev allt ordnat.
 
Efter denna konstiga dag med så mycket skratt att jag inte har vetat om jag ska skratta eller gråta och med alla konstiga situationer som till slut löst sig ändå och helt igentäppt näsa, vet jag inte om jag ska kalla detta för en bra eller dålig dag.. Kanske räcker det att kalla den totalkonstig... ;-)
 
Så då sitter jag nu ute på altanen och dricker c-vitamin, vatten och te och äter russin och apelsiner. Ska väl försöka bli frisk till imorgon så man kan ha danslektion med sjuorna ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback