Det är inte slutet, utan början på något nytt!



Sitter ute i solen och tänker på hur kort tid det egentligen är kvar i skolan nu.. Detta sommarlov blir inget vanligt sommarlov, för till hösten börjar jag gymnasiet och jag tänker prova mina vingar i Stockholm. Det är med både vemod, förväntan, ångest och lycka jag tänker på framtiden som kommer snart. Kanske var det här den sista våren jag kommer bo i denna lilla by utanför Falun. Jag har älskat att växa upp här och bo här, men känner mig väldigt nyfiken på att ta nästa steg. Steget att flytta och börja på något nytt. Träffa nya människor och skapa mina egna rutiner. Kanske kommer det fungera, kanske flyttar jag hem igen, men det vet man inte förrän man provat och prova det ska jag verkligen göra! Sedan får vi se hur det går. Det är lite läskigt att inte riktigt veta hur framtiden kommer bli, jag har ju alltid vetat hur mitt liv kommer se ut, iallafall ända till jag slutar nian. Men nu slutar jag nian, vad händer nu?! Det enda jag vet är att jag börjar gymnasiet någon gång i augusti och att jag kommer bo hos min faster, så helt egna rutiner kan jag kanske inte skapa ;-) Men det ska bli skönt med en förändring, en välbehövlig men väldigt läskig förändring. Såklart blir det svårt att flytta och lämna familjen kvar hemma, särskilt min syster jag står så himla nära, men det ska nog gå. Vi har ju en hel sommar tillsammans först och det är inte direkt att vi aldrig kommer ses igen, den största skillnaden blir väl att vi inte kan krama om varandra när vi vill, annars springer man ju mest om varandra under vardagarna ändå och på helgerna kommer vi kunna ses.
Det ska bli så kul att prova något nytt och vända blad till ett nytt kapitel av livet, men lite konstigt känns det ju att veta att man inte kommer träffa sina klasskompisar man alltid gått i samma klass som lika ofta, nu måste vi ju planera att träffas. Hittills har vi ju alltid åtminstone sett i skolan. Vi får väl lära oss at hålla kontakten ändå.

Vissa skulle kanske se detta som slutet, men vadå för slut? Det är ju bara början på något nytt! 

Fast nu ska jag inte tänka på det, nu laddar vi inför balen på torsdag, skolavslutning nästa vecka och sedan ett långt härligt sommarlov med spännande äventyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback