Ny dag, ny vecka, nytt kapitel!



Nu är det ett tag sedan jag la ut något här.. Det beror på att det är mycket som händer just nu och det har varit mycket den senaste veckan. I och med att jag flyttar till Stockholm och börjar gymnasiet är det mycket som ska hinnas med och många tankar som snurrar i huvet. 
Jag bestämde mig redan någon gång runt åk 6 att jag skulle flytta till Sthlm när jag börjar gymnasiet och det har alltid varit min inställning. Jag har alltid gjort mitt bästa i skolan för att få så bra betyg som möjligt så att jag kommer in på vilket gymnasium som helst. Då är det bara för mig att välja och vraka och så blev det också. I mars gjorde jag arbetsprov och gick på intervju. Intervjun gick skit och jag satt där och grät. Som tur var hade jag en annan skola som förstahandsval och kom in där. Under sommaren har både jag och familjen gått och funderat mycket på att jag skulle flytta till hösten. Vi har pratat mycket om det, gråtit tillsammans och stöttat varandra. Det är ju inte direkt en hemlighet att våra liv kommer förändras och det skrämmer oss nog lite, eller det skrämmer iallafall mig lite, men jag vet också att när jag gör detta kommer vi alla växa och bli starkare av det och det kommer gå bra! Jobbigast är att lämna syrran hemma, men hon finns ju kvar och vi kommer ses så ofta vi kan och umgås via sociala medier.
Några gånger i sommar har jag haft en klump i magen, inte vetat vem jag är och vad jag vill med mitt liv och undrat varför i hela friden jag ska flytta?! Men många gånger har jag också känt hur kul det ska bli, få prova något nytt, göra det jag drömt om att göra i flera år och se vad som finns i detta kapitel av livet!

Nu sitter jag här i Sthlm vid köksbordet i lägenheten där jag kommer tillbringa åtminstone de tre kommande åren, om inte jag verkligen otrivs på skolan vill säga, för då åker jag hem. Jag och pappa åkte ner igår, vi packade bilen så full att man knappt kunde luta bak sätet lite grann och vi har stor bil! En sjusits och vi hade bara sätena fram kvar i bilen, de andra var urplockade... Vi åkte iallafall ner efter att ha kramat om grannarna ordentligt, gjort några tavlor som ska upp i rummet här och ätit lunch. Vid halv sex var vi framme och började packa ur bilen och vid kanske halv tio var allt så gott som klart!
Jag börjar inte skolan förrän imorgon och har då en dag helt för mig själv nu. Eftersom jag bor hos min faster kommer väl hon hem om några timmar och pappa kommer tillbaka efter jobb här i Sthlm senare ikväll. Pappa var ju snäll och fixade jobb i Sthlm nu under första veckan här, vilket jag tycker känns väldigt skönt! Jag får en bra mjukstart här! 
Idag håller jag på och sätter upp massa bilder på garderoberna (måste ju känna mig hemma ;-) ) och tänkte ta en promenad senare för att se mig omkring lite. Skulle ju kännas lite bra att veta vad som finns här i området.
Imorgon börjar skolan, men jag börjar kl 11, så får en rätt chill morgon och sedan ska vi mjukstarta terminen med en "chill vecka" vad nu det kan betyda ;-) Sen börjar allvaret! Mamma och syrran kommer även ner till helgen och det ska bli väldigt mysigt!

Än så länge har jag ingen bra dator här, då jag brukade använda den vi har hemma, men jag ska få en egen dator i skolan, så både bloggandet och bilderna ska nog bli bättre! Men jag finns här om ni vill följa min resa! Det ska bli såå kul samtidigt som jag är skräckslagen! Nervös inför imorgon är bara förnamnet på vad jag är, men det ska nog gå bra! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback