En bra dag idag!







Efter en lugn och härlig förmiddag stack jag och syrran iväg och badade efter lunch. Eftersom syrran är ett blötdjur och kan ligga i vattnet hur länge som helst, vill jag hellre sitta på bryggan efter ett tag och se på när hon badar. När jag satt där på bryggan fick jag höra gamla, härliga sommarvisor. Det kändes verkligen att det är sommar då, för där satt jag på bryggan och tittade på när lillasyrran badade och fick höra sommarvisor som spelades långt borta någonstans.
Efter badet var det kalas hos en kompis som gällde. Det var sista gången vi var samlade allihop innan skolstarten, dock var inte alla där ändå... Kändes lite vemodigt att gå därifrån...
På hemvägen kände jag att det var väldigt varmt i luften. När jag kom hem hade alla gått och lagt sig, men pappa var vaken, så honom drog jag med mig på en promenad i sommarnatten, även fast det regnade lite.
Börjar kännas att det är nära till skolstart och flytt nu... Det är det enda alla pratar om och det nästan det enda jag kan tänka på. Det känns både lite jobbigt och spännande, kul ska det iallafall bli! Men som ikväll har jag lite svårt att sova och vill helat ligga och fundera, men borde släcka lampan nu. Jag måste ju ha lite krafter kvar till imorgon också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback