När det bara blir för mycket..

Hittade denna bild häromdagen. På något sätt gillar jag den väldigt mycket, kanske för att den påminner mig om sommaren? (det var då jag tog bilden) :-)
 
Ibland blir det bara för mycket.. När det är så mycket jag vill göra och det finns allt för många "måsten" brister det bara. Så småningom kryper känslan om att jag inte är tillräckligt bra fram. Genast börjar jag undra, vadå inte tillräckligt bra? jag är ju bäst som jag är! Då har känslan om att inte duga som jag är, snabbt byts ut till frustration över att jag ens tänkt tanken "jag är inte bra". Jag vet ju att jag och alla andra är superbra exakt som man är. Jag kan inte göra mer än mitt bästa och sedan är det inte mycket mer jag kan göra. Det är ju sjukt bra om jag ens lyckas göra mitt bästa.
 
Ilskan och frustrationen jag känner gör mig bara ledsen och förvirrad. Plötsligt undrar jag varför jag ens är så arg, frustrerad och ledsen. Är det för att jag är tonåring och mina känslor bara åker fram och tillbaka så att jag inte ens vet vad jag ska göra med dem eller har jag bara en lite galen dag?
 
Skönt är det iallafall när stormen inom mig lagt sig och jag kan skratta åt alltihop. Då är det bara att njuta, chilla och vänta tills nästa gång man måste ta tag i alla "måsten". Varför inte skratta åt sig själv så att man inte vet varför man skrattar istället? ;-) Någon som känner igen sig eller är det bara jag? :-)
Ha en bra dag, för det ska jag ha! ♥ :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback