Flower Power! :-)

 
Alla är vi jämt starka, snygga och vi tål allt! Det förväntas av oss att vi inte tar åt oss av dumma kommentarer och egoistisk ska man ju inte vara, alltid tänka på andra och hänga med på allt.. Eller? Är det verkligen så?
 
Ibland känns det som att man är någon som inte är en själv. Man hittar på en person man lever genom för att orka allt och inte bli nedtryckt av olika anledningar.
Men tänk dig att du är blomman på bilden. Du är en ljus, vacker, skör och ömtålig blomma och tittar man noga ser man "ådrorna" i blombladen. Alla är vi vackra blommor som varenda en är unik, vissa är vita, vissa är röda, vissa är gula och vissa är blå.
Blommor växer nästan aldrig för sig själva. Där det finns en blomma finns det oftast fler och eftersom att blommorna växer i klungor borde de ju må bra av det och det tycker jag att vi människor ska ta till oss av. En blomma mer eller mindre på jorden spelar ingen roll och inte heller en människa mer eller mindre, men som sagt, där det finns en blomma finns det även fler. De behöver varandra för att kunna vara som vackrast och må bra. Även vi behöver ha fler personer omkring oss i vårt liv om vi ska må bra och vi måste bli bättre på att ta hand om varandra.
 
Jag skriver inte det här för att jag mår dåligt på något sätt, utan jag mår väldigt bra. Men på senaste tiden har jag läst, hört och sett mycket saker som handlar om just hur viktiga vi är för varandra.
 
Varför kasta ur sig en taskig kommentar när man inte behöver? Varför vara så himla fokuserad på hur utsidan ser ut när det egentligen är insidan som räknas? Vi är alla vackra, sköra och ömtåliga blommor på insidan och vi behöver ta hand om varandra för att vara lyckliga.
 
Ibland ska man bara strunta i allt och vara en blomma en liten stund. Flower Power :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback