Från Dalarna till Tjeckien.

 
 
 
 
En morgon i början av juli sätter jag mig i bilen och åker, mot Ystad där färjan till Polen ska gå. Samma kväll lägger jag mig i en hytt och morgonen därpå är jag i Polen. Sedan bär det av genom Polen, Tyskland och Tjeckien. Det är Prag som är siktet nu.
Vägen från Dalarna till Tjeckien har faktiskt en hel del att bjuda på. Självklart beror det på vilken väg man åker, men vägen jag åkte hade en del att bjuda på. Ibland grå motorväg, ibland maffiga (och fina enligt mig) vindkraftverk intill rastplatsen och när man tar en mindre väg genom en stad eller by får man ofta se vackra hus. Dresden är en vacker stad med många fina byggnader (3;e och 4;e bilden), men en stad som verkligen har spektakulära byggnader är Prag...
 
Mer om Prag imorgon...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback