Broarnas stad - Prag!!

Ja, alltså... Prag är ju liksom broarnas stad och så, men för mig räckte det att gå ut en snabbis på en bro och se vattnet, människorna, broarna och alla duvor en kort stund. Det jag imponerades av var alla dessa byggnader...
 
 
Det fanns många vackra hus med fina dekorationer och alla hus är unika. Det finns inget som är det andra likt. Även om husen är slitna och inte har rustats på ett tag, är de så vackra.
 
Jag gick upp i ett kyrktorn och fick se Prag från ovan, helt otroligt underbart att se! Alla dessa tinnar och torn och alla hus som liksom är "ihopbyggda".
 
På torget nedanför kyrktornet var  det några musiker som spelade, det var barn som lekte och uteserveringar längs kanterna av torget. I mitten stod det en kille som gjorde enorma såpbubblor. Jag har aldrig tidigare sett något så mysigt, alla kulturer, alla människor i olika åldrar samlade på ett och samma ställe. ♥
 
 
 
Hotellet jag bodde på låg i gamla stans centrum och rummet jag bodde i låg på översta våningen. Det var ett rum med mycket ljus och ett fantastiskt fönster man kunde sitta i och se hur människor nedanför rörde sig längs stadens gator. Det första man såg när man tittade ut genom fönstret var en staty (sista bilden). Det är väldigt vanligt med statyer på taken i Prag.
 
Prag är som du säkert förstår vid det här laget en mycket vacker stad :-) Men min resa slutar inte i Prag, den fortsätter ett tag till...
 
 
 

Kommentarer
emilia.webblogg.se säger:

Ja gamla städer är så himla fina !
super fina bilder :)

2013-07-18 | 21:41:23
Bloggadress: http://emilia.webblogg.se/
Ove W säger:

Fantastiska husbilder!

2013-08-08 | 22:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback