Lite komplicerat men väldigt nödvändigt..

 
Alla är vi olika.
Denna bild tycker inte jag piggar upp så särskilt mycket, den får mig att tänka på miljöförstöring. Tänk bara på de stackars träden som står där och får rök på sig. Nu är detta ett fjärrvärmeverk och jag vet inte om det är miljövänlig eller inte miljövänlig rök som kommer ut. Vi tänker oss att det är dålig rök.
Det man då ser på bilden tycker jag är miljöförstöring och att vi måste börja tänka mer på miljön (som vi redan gör, men kanske ännu mer). Det ser inte så bra ut och jag tycker inte att det är särskillt fint med en skorsten som sticker upp bland träd och hus.       (Jag kommer strax tillbaka till detta.)
 
Alla är vi olika.
Vi ser olika ut och vi är olika som personer. Alla dagar och upplevelser är även olika och det är bra. Det finns två sidor av allt. En bra sida och en mindre bra sida. Den sidan som är mindre bra hos sig själv kan man jobba lite med om det behövs. Dagar som är mindre bra kan man också göra något åt, men det ena kan vara svårare att jobba med än det andra.
När allt är så bra som det bara kan vara, tänker man inte på att det kan vara på något annat sätt, men när något är mindre bra tänker man på att det kunde varit bättre.
Det mesta bearbetar vi på något sätt. En upplevelse kan man gå igenom flera gånger i tanken. Först upprepar man bara händelsen, sedan tänker man på hur det kunde ha blivit. Efter ett tag tänker man på det ur ett helt annat perspektiv. Så gör vi med de flesta saker. Vi bearbetar och tänker. Det är så man utvecklas och kommer framåt i livet.
För att få det lite roligare ska man försöka tänka på det positiva i allt. Känner jag mig dålig på något är det viktigt att komma ihåg att jag är så himla bra! Jag är bäst på att vara jag, ingen kan vara bättre på att vara mig än vad jag själv är och det ska man vara stolt över. Under en lite mindre bra dag händer det ofta något positivt, men man tänker inte på det för att allt känns så dåligt. Men om man kommer ihåg den positiva saken blir plötsligt hela dagen lite bättre.
Allt och alla är olika och det finns något positivt i allt som händer.
 
(Nu tillbaka till bilden.)
Om jag nu försöker komma på allt det positiva med bilden är att vi blir ju varma av fjärrvärmeverket. Blir vi varma blir vi glada, är vi glada få vi inspiration. Har vi inspiration kommer vi på bra idéer. Får man en bra idé kanske någon kommer på lösningen för att den dåliga röken från skorstenen inte ska påverka miljön.
Nu kanske det inte kommer dålig rök från ett fjärrvärmeverk, gör det inte det så är ju det toppen, men om det gör det så kanske någon kommer på en lösning snart ;-)
 
Som sagt, Allt och alla är olika och det finns något positivt i allt som händer. Det vi ska göra är att komma ihåg det och vara stolta över det :-)

Kommentarer
Anonym säger:

Jag skulle nog säga att den röken är bra rök om det är fjärrvärme,inte jättebra men ändå bra för det är ju skit som vi har slängt så! bättre än sopberg??

Svar: Jaa, bättre än sopberg :-)
F

2013-01-15 | 19:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback