När julen är över...

 
 
 
Julen i all ära och all glädje den medför! Men när det tar slut... Det är bara någon timme sedan de vi firade jul med åkte och redan sitter jag och suckar. Julen är härlig och även om man är trött och sitter och gäspar är det okej. Det går bra när man har folk runt omkring sig, då tänker man inte på det tråkiga vädret eller att man inte har något att göra, men när de åker... Usch! Trots att det är torsdag känns söndagsångesten värre än någonsin!
Att ha jullov är självklart skönt och välbehövligt, men ack så tråkigt!Jag är ofta trött och har inget att göra. Förmiddagen såsar sig fram och vid 13-16 tiden kanske jag hittar på något att göra. Då är det ju ändå nästan försent. Det blir mörkt ute och nu är det dessutom ingen snö. Tiden på dygnet när solen har gått ner, men det är långt kvar till kvällen är hemsk! Sååå långtråkig. Det är kväll men inte riktigt kväll, det är dag men ändå inte riktigt dag. Mörkret suger verkligen ur all min inspiration och kreativitet.. Och om jag hittar på något att göra nu så har jag inget att göra sen.. Då får det bli en film på kvällen och nästa förmiddag blir minst lika seg som dagens och så rullar det på..
 
Jag känner mig som en bild där man inte riktigt vet vart man ska lägga fokus. Det blir en bild som fortsätter i all oändlighet, men samtidigt är väldigt platt. Eller så känns det som att jag ser ut genom ett fönster och det enda jag ser är grått, grått och åter grått..
Hur känner du? Några idéer på något att göra? :-)
Guud vad positiv jag känner mig... Borde ta mig i kragen och hitta på något att göra.. Suck! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback