7:e dec Ta chansen när du har den!

 
Att ge sig själv chansen att tro på sig själv och göra något med livet är nog det bästa man kan göra för sig själv. Idag "öppnar vi lucka 7" och jag vill då dela med mig av något väldigt viktigt.
 
Jag har dansat i fyra år nu, men det var först för kanske två år sedan jag började "leva och andas dans". Jag har fått den otroliga möjligheten att få träffa fina människor som visat en danskultur jag bara kunde drömma om. Detta hände på ett ställe och nu denna termin började jag dansa på ett annat ställe när det inte gick att dansa på det förra längre. Komplicerat, men jag hoppas ni fattar. Det "nya" stället har inte samma känsla och "kultur" som det förra och det har gjort att jag "tappat min kärlek" till dansen. Jag börjar glömma hur det ska kännas och emellanåt vill jag nästan bara ge upp, men det ska jag inte. På något sätt ska jag få tillbaka dansglädjen! ♥
 
Till våren, alltså nästa termin, kommer jag kanske satsa på något eget. Jag kanske har barnklasser eller får ihop något själv, eller jag kanske till och med fortsätter där jag dansar nu. Vi får helt enkelt se, men jag tänker ta chansen. Jag går bara i nian en gång, nu vet jag iallafall på ett ungefär hur det kommer se ut med skolan. När jag börjar gymnasiet kanske skolan tar upp en ännu större del av mitt liv och att starta dans på egen hand kanske inte kommer fungera. Samtidigt vill jag starta företag och utveckla min fotografering.
Man ska ta chansen när man har den och har möjlighet att ta den. Idag ställer jag mig på scenen och dansar, avslutar denna termin så får vi se vad jag gör nästa. Jag ser iallafall fram emot den :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback