21:a dec Charmigt julpyssel :-)

När jag beskär printade bilder blir det ju en liten remsa över. Dessa remsor har jag sparat och tänkte använda till något kul någon gång. Som sagt pysslade jag lite igår och gjorde då fina julgranskulor med hjälp av dessa remsor.
Jag har tagit bilder på hur jag gjorde ifall du vill göra något kreativt till julen :-)
 
Börja med att ta fram pappersremsor, tråd av något slag och en nål.
 
Klipp en bit tråd, du behöver en ganska lång bit, trä på nålen och gör en knut på trådens ände. Trä nu på pappersremsor, tänk på att ha framsidan av papperet riktat nedåt mot knuten så att du får framsidan utåt från julgranskulan. Gör sedan en till knut tätt intill remsorna, så tätt det bara går!
 
Gör sedan en knut en bit upp. Detta kommer då bli kulans längd. Trä sedan på remsorna igen, börja med den du gjorde sist.
 
Nu gör du en till knut tätt intill remsorna för att sedan göra en ögla kulan kan hänga i. Sprid ut remsorna över hela kulan och  ->  Den är klar! :-)
 
Jag gjorde några stycken igår ;-) Man behöver inte bara använda överblivna remsor från foton, man kan även använda det som blev över av julpapperet eller paketsnöret! Ett som är säkert är iallafall att ingen julgranskula blir den andra lik ;-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback