16:e dec Sträck på dig!

 
Träningsvärk idag? Jag känner av lite i armarna, körde på som sjutton med hantlarna igår. Det är bara såå skönt när musklerna är så trötta att armarna darrar... ;-)
 
Jag berättade ju att det skulle handla om träning även idag och här kommer dagens tips. Om man har ett mål och vill nå det, eller bara har lust att träna, kan du ta dig tid till det idag. Träning behöver inte bara handla om att ta en löptur eller träna styrka, varför inte ta hand om musklerna och stretcha ordentligt? Efter att ha tränat hårt tycker jag det är skönt att stretcha ordentligt. Vissa stretchar bara en snabbis, max fem minuter, jag stretchar 20 min som minst, helst 45 min. Träning handlar om så mycket mer än att bara anstränga kroppen, man måste komma ihåg att ta hand om kroppen före, under, efter och mellan träningstillfällena. Sträck på rygg och nacke och stretcha benen, armarna eller något annat :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback