Tänd ett ljus och låt det brinna...

 
Hjälp vad jag kommer att vara trött på julmusik när det väl är jul... Sitter och lyssnar på julmusik igen :-)
 
Om man lyssnar på låten "Tänd ett ljus" och lyssnar på texten så börjar man säkert tänka en hel del. Det gör iallafall jag. ...Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna det är mörkt nu, men det blir ljusare igen...
Det är en bit av texten som jag tycker extra mycket om. Det är ju det här alla som tycker att det blir jobbigt när det blir mörkare ska tänka på. Tänd ett ljus och ta vara på lugnet och myskänslan man får. Det blir ju faktiskt ljusare snart igen och även om det är cirka fem månader som det är väldigt mörkt på kvällen och delar av dagarna, så får man väl göra det bästa av situationen. Tänd ett ljus och låt inte hoppet försvinna.
Detta är något som jag ska kommaihåg när jag tycker att det är för mörkt och det kanske känns lite jobbigt.
...Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna det är mörkt nu, men det blir ljusare igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback