Gymnasiearbete!

En hel föreställning
- eller bara en bild som föreställer?

 

 
 
 
 
Ja för ett tag sedan blev gymnasiearbetet klart och jag tänkte att jag kunde visa upp resultatet! Så ni ska få läsa min sammanfattning av arbetet och vill ni läsa hela uppsatsen - kommentera så kan jag skicka den till de som vill läsa!
 
Sammanfattning:

I det här arbetet har jag valt att kombinera de estetiska uttrycksformerna dans och foto, då jag vill utforska hur man i stillbild kan fånga en rörlig berättelse i dansen. För att göra det hela lite tydligare bestämde jag mig för att fotografera de karaktärer jag tänker mig, när jag tänker på olika dansstilar. Jag valde att göra fyra bilder, utifrån stilarna balett, jazz, streetdance och magdans. Platserna är noga utvalda för att passa in i bilden och min målsättning med bilderna är att förmedla en känsla eller berättelse. För att kunna skapa en bild som förmedlar känslor, var jag själv tvungen att hamna i rätt sinnesstämning i förberedelserna för fotograferingen, samt under fotograferingen. Jag var även tvungen att leta reda på den bästa möjliga platsen för min bild, samt ordna den rekvisita jag behövde.
   Arbetet var svårare än jag hade förväntat mig, då jag insåg hur stor betydelse mitt eget intresse, engagemang och inspiration hade för att skapa en bra karaktär och få rätt känsla under fotograferingen. Efterarbetet med bilderna hade också större betydelse än jag föreställt mig och även om jag inte var nöjd med bilderna från början, kunde jag i Photoshop bygga upp den bild jag ville ha.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback